Welkom op de site Ed Arnold.nl

 

waar sta ik voor

 

Hoe geloofwaardig is de TLN ?

Hoe geloofwaardig is de organisatie van transporteurs de TLN (transport en logistiek Nederland) als de voorzitter dhr. drs.M.van der Harst uitlatingen doet in een column transport en logistiek van 20 okt. 2005 die kant nog wal raken. Als voorzitter uitlatingen doet in deze column, ik citeer" dat de opstelling van de vakbonden in deze kwestie stemt overigens verre van vrolijk. Zij willen de ruime uitleg van de Europese werkweek niet steunen Meer:


Staking: Vrachtwagenchauffeurs zijn het zat. Column: Staking vrachtwagenchauffeurs zijn het zat.



Hoe kan dit nu in Nederland, als politicus schaam ik mij hiervoor. Column: chronisch ziek: afgedankt!!!!



Politie naar Marokko ?????

Waar halen de ambtenaren/politiebobo’s het lef vandaan om 25 politieagenten naar Marokko te sturen om zo de cultuur beter te begrijpen van de Marokkaanse bevolkingsgroep die zich in Nederland bevindt, er werd nog een argument aangehaald door de ambtenaren/politiebobo’s die echt om te lachen was, “om een criminele Marokkaan te overbluffen met begrippen en of gewoontes die ze in Marokko hadden geleerd deze politieagenten”, of de criminele Marokkaan daar van onder de indruk zal zijn, ik denk eerder dat deze crimineel gaat lachen om wat deze politieagenten te vertellen hebben.

Welke dwaas heeft deze ideeën bedacht en welke dwazen hebben hier mee ingestemd,”en dat vind ik nog erger dan het bedenken van deze dwaze ideeën, is het niet zo dat als je in een land bevindt dat je de gewoontes, normen en waarden van een land moet overnemen of zie ik dit verkeerd, dit heet toch integratie.

Als je je niet aanpast aan een land van verblijf of waar je woont dan moet je daar voor aangepakt worden en gestraft worden, je hoort je gewoon aan de regels te houden die in een land van verblijf gelden, dat moet ik ook.

Het is eigenlijk discriminatie van deze hobo’s omdat dit alleen gaat over Marokkanen, moet het dan niet zo zijn dat we ook politieagenten naar Turkije, België, USA, Kongo en ga zo maar door sturen.

Laat ik het maar niet al te hard zeggen anders zijn er weer ambtenaren die dit gaan voorstellen en dat er weer ambtenaren zijn die dit een uitstekend plan vinden en goed keuren.

Dus laten we nu eens stoppen met deze onzin en laten we dit belastingsgeld een nuttig besteden zoals uitgeven aan de ouderen die ook een extraatje hebben verdiend.

 

 

Waarom ik politiek actief ben geworden.

Deze vraag is eigenlijk simpel te beantwoorden, Mijn ogen werden weer geopend door Pim Fortuyn, omdat hij mij heeft laten inzien dat er wel weer politiek bedreven kan worden door een stelling in te nemen en de gevestigde orde op het matje te roepen als er fouten beslissingen worden genomen in Den Haag.

We moeten de mensen de ogen laten openhouden anders wordt het net zoals voorheen dat we weer worden ondegesneeuwd met feiten en wetjes die nergens op slaan en totaal overbodig zijn.We moeten ons niet de mond laten snoeren door de gevestigde parijen

 

Wat mij het meest stoort is dat het alleen maar om de cijfers gaat bij de grote politieke partijen en niet om de mensen zoals het eigenlijk behoort te gaan

Het feit dat de mensen hier in Nederland worden ondergesneeuwd met cijfers en leugens om zo de stemmen van de kiezer te krijgen is steeds meer een doorn in het oog van heleboel kiezers. Wat maakt 0,1 % nu uit over het geheel, de kiezer ziet het verschil niet in zijn portemonnee, daarom vind ik het van het grootste belang mij zeer hard te maken voor de werkende bevolking want die wordt altijd in de plannen van de grote partijen vergeten.

Waarom moet er altijd alles op de werkende burger verhaald worden is het dan zo in Nederland dat de werkende burger gestraft wordt voor het feit dat men werkt om zijn eigen onderhoudt te voorzien.

Waarom worden de leuke dingen van de mensen afgenomen door de grote politieke partijen als daar burgers er hard voor gewerkt hebben om het leven te veraangenamen.

In politiek Den Haag praat men altijd over gemiddelden, maar iedereen is een individu, het beleid moet wel voor iedereen zijn en, wat gebeurd er nu dat er grote groepen mensen buiten de boot vallen door dit gedrag van politiek Den Haag.

We moeten de politiek terug geven aan de burger, de burger gaat meebeslissen wat we op de politieke agenda gaan plaatsen, wat er echt leeft in de samenleving.

 

 

Daar ik werkzaam ben in de transport sector weet ik wat er onder deze beroepsgroep leeft en de angsten die deze mensen hebben voor het openstellen van de grenzen voor werknemers uit andere Europese landen. Met openstelling van de grenzen dreigt er een ontslag golf te gaan ontstaan van 150000 werknemers. Vanaf  1 januari 2007 gaan de grenzen open en kunnen de nieuwe werknemers zonder enige vorm van quota uit de andere Europese landen hier aan het werk gaan en met dit feit is het aannemelijk dat de Nederlandse werknemers te duur worden voor deze sector. Dit probleem is nog maar een topje van de ijsberg waarvoor ik mij ga inzetten, deze belofte wil ik graag inlossen. We moeten zeer strenge regels opstellen en strenge controles gaan uitvoeren zodat de Nederlandse Chauffeur beschermt zijn voor de oneerlijke concurrentie vanuit de oost Europese landen, dat deze mensen een baan zoeken in west Europa is geen probleem maar betaal deze mensen ook naar de maatstaven en CAO wat hier in Nederland van toepassing is, dus het bruto salaris wat de Nederlandse chauffeur verdiend. Dus niet zoals de praktijken nu zijn dat een oost Europese werknemer bruto krijgt wat de Nederlandse chauffeur netto krijgt, hierdoor is de Nederlandse chauffeur in de ogen van de werkgever 40% duurder. Ook moet er streng gecontroleerd worden hoe de inleen- constructies als er een Nederlands bedrijf een kantoor in Oost Europa heeft en dan via dit kantoor Oost Europese werknemers bij het Nederlands bedrijf inhuurt omdat dit Nederlands bedrijf wagens over heeft, hierdoor kan hij de Nederlandse CAO ontduiken.

 

Bij de CAO onderhandelingen in de tijd dat het zo goed ging in Nederland een jaar of 8 geleden is er afgesproken dat de vrachtchauffeurs geen loonsverhoging kregen omdat destijds het te duur voor de werkgevers werd als de vrachtwagenchauffeurs meer loonsverhoging zouden eisen. In deze onderhandelingen met de vakbonden is er afgesproken dat er ipv +/- 9% loonsverhoging die dan over een aantal jaar verdeeld zou worden omgezet werd in premie voor PREPENSIOEN. Deze uitkomst van de onderhandelingen is positief beantwoordt door deze hele beroepsgroep van vrachtwagenchauffeurs en kraanmachinisten.

Hoe kan een regering deze afspraken teniet doen terwijl de afspraken zwart op wit staan(nu weet ik wel dat de regering altijd een afspraak kan overrulen) maar wat nu het punt is bij de vrachtwagenchauffeurs is waar blijft dan de loonsverhoging die wij met zijn allen hebben ingeleverd (de 9%)

Hetzelfde is gegaan met de ADV(ATV) dagen, hier hebben ook de vrachtwagenchauffeurs een loonsverhoging ingeruild voor extra vrijen dagen. Deze extra vrijen dagen was een composatie omdat er geen loonsverhoging gegeven kon worden en om vrachtwagenchauffeurs aan het werk te helpen omdat het destijds erg slecht ging in de transport branche, er was bijna geen werk en er vielen erg veel ontslagen dus daardoor was de werkeloosheid erg hoog onder de vrachtwagenchauffeurs. Deze afspraak tussen werkgevers en werknemers heeft zijn vruchten afgeworpen want vrij snel is het tij gekeerd en werden er weer volop vrachtwagen chauffeurs aangenomen. Nu worden deze ADV dagen de vrachtwagenchauffeurs weer ontnomen, dit voorstel is afkomstig van de werkgevers. Met andere woorden we hebben de werkgevers destijds geholpen om geen loonsverhoging te vragen maar vrijendagen en nu laten de werkgevers ons in de kou staan voor het afschaffen van deze ADV dagen.

 


Ik stem Lijst Pim Fortuyn

Op 07 maart 2007 Ik stem op de partij die werkt vanuit het gedachtengoed van Pim Fortuyn, en daarom heb ik mijn ook verkiesbaar gesteld om deze gedachte goed verder uit te dragen.

De hieronder uitgedragen punten waarmee ik mij tijdens de 2e kamer verkiezingen van 22 november 2006 heb geprofileerd, deze punten zijn nog steeds zeer belangrijk, voor deze punten zal ik mij nog steeds sterk maken, en ik zal mij verder sterk maken met de punten die op provincviaal niveau ook zeer belangrijk zijn betreffende de mobiliteit, werkgelegenheid,natuur en nog vele andere punten.


PUNT 1 Echte inspraak voor iedereen

Ik wil het in de 2e kamer voor ú opnemen.De onderwerpen die ik op de agenda zet zijn beperking instroom oosteurpese werknemers,arbeidsvoorwaarden in de transportsector, prepensioen, geen 48-urige werkweek, WWG-wet aanpassen.

PUNT 2 Beperking instroom werknemers uit het voormalige Oostblok

Zolang de verschillen in lonen en kwaliteit van de sociale zekerheid nog zo groot zijn als nu, is de drang om hier te komen werken hoog.Lijst Pim Fortuyn kiest voor gelijkwaardige beloning van Nederlanders en andere Europeanen. Onze werkelozen moeten eerst aan de slag, voordat de grens voor oosteuropeanen volledig open mag.

PUNT 3 Buitenlandse werknemers

Buitenlandse werknemers moeten werken onder Nederlandse arbeids- en  loonafspraken. Poolse en andere Oost-Europese transportbedrijven moeten Nederlandse CAO-afspraken te hanteren.De door de hele Tweede Kamer gesteunde LPF-motie om mensen na 40 jaar in een slijtend beroep vervroegd te laten uittreden moeten worden uitgevoerd.

PUNT 4 Op de bres voor vakmensen

De Nederlandse industrie drijft op vakmensen. Lijst Pim Fortuyn wil meer waardering voor techniek en maakindustrie. De overheid dient sectorenaan te wijzen als bijvoorbeeld en transportsector, de elektrotechniek, scheepbouw en voedingsmiddelenindustrie, als sectoren die kunnen rekenen op extra steun van de overheid.

PUNT 5 Mobiliteit

Om files te bestrijden moeten knelpunten en wegverbreding voortvarend worden aangepakt.We moeten stoppen met autootje pesten en het "kwartje van kok"moet eindelijk worden teruggegeven aan de pomp.


mijn persoonlijke flyer voor de 2e kamer verkiezingen 2006

Heeft u nog vragen over deze punten mail uw vraag of opmerking naar info@edarnold.nl


zie ook artikel in de Truckstar

 



© 2006 Ed Arnold- Alle rechten voorbehouden Webdesign: Webdesign@rnold