Welkom op de site Ed Arnold.nl


Politici luisterden niet over de gevaren van de Polen

Waarom komen de politici er altijd zo laat achter wat er binnen de samenleving speelt, nu wordt er gesproken dat de Polen moeten integreren binnen Nederland en dat we niet dezelfde fout moeten maken als in de jaren 70. Destijds wilde de werkgevers ook niet genoeg betalen voor de baantjes waarvoor je niet of nauwelijks een opleiding nodig had, nu zie je de parallel met de jaren ’70 toen waren het de Spanjaarden, Italianen, Turken of anders genoemd in die tijd de gastarbeider, nu zijn het de Polen, Tsjechen, Letten want die worden nu ingezet voor de diezelfde ongeschoolde banen omdat de huidige werkgevers ook niet bereidt zijn meer te betalen voor deze banen net zoals de jaren ’70. Alleen is nu het verschil dat de oud Oost Europese bewoners makkelijker kunnen reizen omdat ze ongestoord door Europa reizen omdat de eisen om te werken binnen Nederland per 1 januari 2007 zijn versoepeld zodat er nog meer o.a. Polen naar Nederland zijn gekomen en het wordt nog veel en veel erger omdat deze landen tot de shengen landen toetreden. We vergeten dat Nederland er nog niet is met de toestroom van Oost Europeanen omdat de grenzen in de toekomst opengaan met Bulgarije en Roemenie dan zullen deze mensen ook massaal toestromen naar West Europa om dan de laag betaalde baantjes weer in te pikken van o.a. de Polen. Wat ik al aangegeven heb als kandidaat voor de LPF tijdens de 2e Kamerverkiezingen van 2006 dat er de toestroom van honderdduizenden illegalen Oost-Europese arbeiders naar Nederland zal gaan plaatsvinden wanneer de eisen aan de tewerkstellingsvergunning zal gaan versoepelen of zelfs zal gaan verdwijnen, omdat er al een grote toestroom van Oost-Europese arbeiders waar te nemen was en ik op dat moment al zag dat in het West-Land, de grensstreken met Duitsland, er waren veel meer o.a. Poolse Arbeiders aanwezig dan wat er door de regering was vastgesteld, dat heb ik ook tijdens de 2e Kamerverkiezingen te kennen gegeven alleen werden mijn uitlatingen gebagatelliseerd en weg gewoven door de huidige regering en de pers. De uitlatingen die ik ook in de media heb geuit en op mijn website, zoals o.a. woningen te kort, overlast zoals geluid, dronkenschap, vervuiling en ga zo nog maar even door, ook heb ik gewaarschuwd voor het ophokken van Polen in woningen, caravans, maar niemand had hier ook aandacht voor, daarom is jammer dat ik niet gekozen ben in de 2e kamer anders had ik ze gewezen op de uitspraken die de politieke partijen en de gekozen 2e Kamerleden, en wat willen ze nu aan deze problemen gaan doen.



Extra waarschuwing ziektekosten

Zoals ik al eerder in een column heb aangehaald gaan we de hele verkeerde kant op met dit beleid, we gaan echt over een aantal jaar naar € 500,00 per maand en dan ben je voor veel zaken niet verzekerd. Als je dan optimaal verzekerd zilt zijn moet je dan € 750,00 gaan betalen per maand, maar dan zijn we er nog niet want dan wordt er geëist bij binnenkomst bij huisarts, tandarts, ziekenhuis of een andere arts of instelling dat er eerst € 300,00 op tafel gelegd moet worden voordat er überhaupt een behandeling zal gaan plaats vinden. Daarom moet dit beleid per direct stoppen en de oude ziektekostenverzekering zoals particulier en ziekenfonds weer terug komen zodat er een eerlijke verdeling is van de kosten, met de huidige verzekeringsopzet kunnen steeds meer mensen de premie niet betalen en dan kan de minister wel zeggen dat het via een incasso van de uitkering of salaris wordt ingehouden, ja zo kan ik het ook een beleid uitstippelen en achteraf werkt het niet dan met zulke maatregelen komen, het paard achter de wagen spannen noemen we dit, maar beleid terug draaien, ja dat is een beetje moeilijk want dan komt er een wijzend vingertje de kant van de minister op. Dat doet zeer pijn, want we leven in Nederland en we durven niet het boetekleed aan te trekken en zeggen ik heb een fout gemaakt, nee er is altijd wel iemand anders die ik dan kan aanwijzen als schuldige. Dat ga ik nu ook doen alle ambtenaren en geleerden en als eindverantwoordelijke de Minister. Daarom ben ik niet in DenHaag gekomen omdat ik waarschijnlijk te eerlijk ben, maar een voordeel ik hoef niet te verzinnen wat ik gezegd heb of had, ik kan elke dag in de spiegel kijken.



Hoe geloofwaardig is de TLN ?

Hoe geloofwaardig is de organisatie van transporteurs de TLN (transport en logistiek Nederland) als de voorzitter dhr. drs.M.van der Harst uitlatingen doet in een column transport en logistiek van 20 okt. 2005 die kant nog wal raken. Als voorzitter uitlatingen doet in deze column, ik citeer" dat de opstelling van de vakbonden in deze kwestie stemt overigens verre van vrolijk. Zij willen de ruime uitleg van de Europese werkweek niet steunen.Voor de vakbonden is korter werken, als voorportaal van een toekomstig paradijselijk ideaal waarin niemand meer hoeft te werken, kennelijk te verleidelijk".
Met deze zin wordt wel degelijk aangegeven en bevestigd wat al jaren een doorn in het oog is van vele transporteurs en chauffeurs dat de TLN een eigen gereid zooitje is wat niet of geen water bij de wijn wilt doen om zo tot een oplossing te komen hoe we de 48 urige werkweek goed binnen de transportbranche wilt laten invoeren. Deze 48 urige werkweek is Europees bepaald en men heeft in Nederland een uitzonderingspositie gekregen om via een OPT-OUT een vrijstelling gekregen tot maart 2011 om een 55 urige werkweek voor de transportbranche wettelijk te handhaven daarna vervalt deze regeling. De 48 urige werkweek is een wet nummer 21109-166 heeft dit wetsbestel, dus iedereen die werkzaam is in Nederland dus ook voor de o.a. loodsmedewerker, kantoorpersoneel, horeca etc, heeft met deze wetgeving te maken, dit wordt waarschijnlijk vergeten door de transportbranche omdat er nu moord en brandt wordt geschreeuwd. Wij chauffeurs en de werkgevers moeten eruit komen over hoe deze wet binnen de sector goed te laten implementeren zodat iedereen tevreden is want men vergeet ook dat de chauffeurs er in salaris tussen de €500,00 en €1000,00 er op achteruit gaan en niet alleen de werkgevers er financieel op achteruitgaan. De chauffeurs zijn met een aantal plannen bezig om zo de problematiek van de 48 urige werkweek in kaart te brengen en met een oplossing te komen. Daarom nodig ik TLN uit om ook eens met goede en concrete plannen te komen zodat we uit deze impasse te komen, de werkgevers moet gewoon op de uitnodiging ingaan van de Minister om samen met alle betrokken partijen te praten, en dan niet nog een keer komen met de grote smoes dat de Minister niet alle betrokken partijen had uitgenodigd.




€ 360 miljoen kost de pardonregeling ons.

Dit bedrag raakt kant nog wal, hoe is het mogelijk dat het Ministerie van Justitie € 360 miljoen euro op de begroting voor 2008 heeft moeten plaatsten. Deze miljoenen vliegen de deur uit vanuit dit Ministerie, dit jaar al ontvangt de COA(Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) als € 123,6 miljoen volgend jaar €138, miljoen en dan wordt er nog een bedrag van € 43 miljoen in het jaar 2009 aan deze organisatie overgemaakt. Hoe is dit mogelijk want er werd volgehouden door staatssecretaris Nebahat Albayrak dat er niet of nauwelijks extra budget nodig was om deze pardonregeling uit te voeren, zie hier wat het gaat kosten. Nu zijn we er nog niet want wat kosten betreft, deze mensen die onder de pardonregeling vallen moeten ook worden gehuisvest, zijn de woningen er al of moeten deze woningen nog gebouwd worden, wie gaat de kosten betalen wanneer deze woningen moeten worden ingericht en ga zo nog maar even verder. Wat mij opvalt is dat er niemand een woord over rept hoe de toewijzing zal zijn wie de woningen die vrijkomen zal krijgen, de urgentiegevallen die al zeer lang op een wachtlijst staan of krijgen de mensen die onder de pardonregeling vallen hier ook nog voorrang op? Dat de uitgeprocedeerde asielzoekers hier mogen blijven daarover heeft iedereen zijn mening maar dat het niet klopt is wel zeker, zoals men ziet wordt oneerlijkheid beloont en de asielzoekers die vertrokken zijn gestraft, ja zo gaat het hier in Nederland. Nu ben ik alleen benieuwd wanneer de volgende groep asielzoekers een generaalpardon II gepresenteerd zal worden.




STAKING Vrachtwagenchauffeurs zijn het zat.

Eindelijk komen er ACTIES de FNV heeft het eindelijk door dat er zoveel onrust is onder de chauffeurs dat het nu wel duidelijk is dat de chauffeurs het niet meer pikken, er worden de laatste jaren zoveel regels en eisen opgelegd en daar staat niets tegenover.
De chauffeurs moeten de ene na de andere regel maar accepteren zoals de 48 urige werkweek hierdoor gaan de chauffeurs ongeveer tussen de 500 en 1000 euro per maand erop achteruit(netto), wordt dit ook gecompenseerd.
De chauffeurs krijgen ook geen compensatie in de ziektekosten.
De chauffeurs krijgen ook geen verhoging in salaris als ze een diploma zoals o.a. ADR(gevaarlijkenstoffen diploma)in bezit hebben.
De chauffeurs hebben destijds ingestemd om +/- 10% van hun loonsverhoging in te leveren om meer ADV dagen te krijgen en zo meer chauffeurs aan het werk te krijgen, ook hebben de chauffeurs nog eens 9% loonsverhoging ingeleverd om hun vut/prepensioen veilig te stellen, deze twee regelingen zijn door de regering afgeschaft zonder navraag bij de chauffeurs hoe deze regelingen tot uitvoering zijn gekomen en wat er als compensatie tegenover staat.
De chauffeurs hebben de laatste jaren een schamele 0.5-1% loonsverhoging gehad, en die verhoging is uit eigen zak betaald door de chauffeurs dit is door een verschuiving van beloning tot stand gebracht.
De chauffeurs hebben zoveel ingeleverd de laatste 20 jaar dat er door berekening is gebleken dat de chauffeurs totaal 33,6% salaris hebben ingeleverd.
Met dit gegeven hebben de werkgevers als eens eerder voorgesteld om 40% minder salaris uit te betalen zodat er verschil meer is aan loon tussen de Nederlandse en Oost Europese chauffeurs.
De onderhandelingen voor een nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer liepen op 16 april vast nadat werkgeversvereniging TLN een onvoldoende eindbod neerlegde bij de werknemersorganisaties en daarom was de TLN binnen een halfuur vertrokken van de onderhandelingstafel.
TLN biedt slechts een loonsverhoging van 2,5% en is niet bereid om in de cao afspraken te maken over de juiste betaling en de controle daarop van de ingehuurde Oost-Europese chauffeurs.
FNV eist een loonsverhoging van minimaal 3% na aandrang van de chauffeurs die het al veel te weinig vinden 3% loonsverhoging.




Reactie op artikel in de Telegraaf 27 april 2007

Hollandse Brug dicht voor vrachtverkeer

De Hollandse Brug over het Gooimeer wordt uit voorzorg voor onbepaalde tijd voor alle vrachtverkeer afgesloten. De maatregel geldt vanaf vrijdagavond 21.00 uur na metingen van TNO kwam er aan het licht dat de brug niet meer aan de huidige eisen voldoet ivm met de verkeersdruk, nu wordt er in het stuk in de Telegraaf gesuggereerd dat de gaten in het wegdek gemaakt worden door het vrachtverkeer, en dat deze gaten veroorzaakt kan worden door het vrachtverkeer, dit is een vingerwijzing die kant nog wal raakt. Als er duizenden vrachtwagens over een brug rijden moet er op de tekentafel een foute berekening zijn gemaakt, en blijkbaar zijn ze destijds er niet van uitgaan dat de verkeersdrukte groter zou gaan worden dan wat ze berekend hadden.
Zoals Rijkswaterstaat doet vermoeden is dat alleen maar de duizenden vrachtwagens die dagelijks over de brug rijden, gaten in het wegdek kunnen veroorzaken, kunnen ze dit wel meer zekerheid vaststellen of is het maar gissen.
De problemen kwamen aan het licht na metingen van TNO. Daaruit bleek dat de brug door de toenemende verkeersbelasting niet aan de huidige eisen voldoet Vrachtverkeer op de A6 tussen Almere en Amsterdam wordt omgeleid via de A1 en A27.
Bussen mogen wel gebruik maken van de Hollandse Brug, dit vind ik zeer vreemd omdat een bus ook ongeveer met passagiers 20.000 kg weegt(20Ton) en de meeste vrachtwagens lichter zijn dan deze bussen, dus hiermee wordt er weer een vingerwijzing richting de vrachtwagens gedaan dit riekt naar willekeur.
Nu wordt er al gesuggereerd dat de files minder zullen worden op de A6, dit lijkt mij sterk omdat de meeste vrachtwagens naar eigen constatering al ver voor aanvang filetijd de brug gepasseerd zijn.
De ANWB liet weten achter de maatregel te staan zolang de veiligheid in het geding is. De bond is wel benieuwd naar wat er exact aan de hand is met de brug. Ook zegt de ANWB bezorgd te zijn over de omleidingsroute. Op de A27 bij Eemnes staan vanaf 1 mei in beide richtingen maandenlange werkzaamheden gepland.
ZO het probleem is per direct opgelost en wachten we net zoals bij de Moerdijkbrug weer met herstellen van het probleem zodat we voor de 3e keer binnen 8 jaar tijd de Moerdijkbrug gaan afsluiten voor werkzaamheden en staat iedereen langer in de file, dit is als eindconclusie.
De regeringspartijen moeten maar eens duidelijke stappen ondernemen om onze wegenbelasting is gaan gebruiken om de wegen te verbeteren en niet in de pot algemenemiddelen te stoppen.





reactie op stuk in de Metro 11 oktober 2006

Waarom deze vergelijking tussen Pim en het Vlaamsblok(belang)

Er werd door een briefschrijver gesuggereerd dat Pim Fortuyn dezelfde ideeën had als Vlaamsblok(belang), heeft deze briefschrijver met Pim Fortuyn gesproken, gedebatteerd, zijn boeken goed gelezen of naar een lezing geweest, dan had deze persoon de ideeën van Pim begrepen en niet op deze manier uitgelegd.

Pim Fortuyn heeft de onderbuik gevoelens die bij de bevolking leefde verwoord , over deze onderbuik gevoelens mocht volgens de destijds zittende regenten zoals Melkert,Kok,Dijkstal,de Hoop Scheffer en zijn consorten niet over deze gevoelens gepraat worden en tijdens de debatten werd angstvallig dit onderwerp vermeden.

Pim Fortuyn liet zich niet door deze regenten de mond snoeren en heeft tijdens het verkiezingsjaar 2002 hij ging gewoon door de problemen die onder de samenleving speelde te verwoorden en dit wordt nog steeds door Lijst vijf Fortuyn (voormalig LPF) verwoord. Er zijn mensen, groeperingen en zelfs politici die deze verwoording van de problematiek een vorm van racisme in zich heeft, dit vind ik nogal vreemd omdat het de realiteit is waar mensen mee te maken hebben in het dagelijkse leven. Er is hier een hele mooie uitdrukking voor het bespreekbaar maken van de problemen in de samenleving en dat is dat men de waarheid onder ogen moet zien en ja dan is de waarheid hard, behalve als je kop in het zand steekt of een hele grote roze zonnebril opzet, en hierdoor weet je niet wat er in de samenleving speelt en dan hoef je er ook niet naar oplossingen te zoeken.

Daarom begrijp ik nog steeds niet dat er een vergelijking wordt gemaakt tussen Pim Fortuyn en het Vlaamsblok want Pim en Lijst vijf Fortuyn (LPF) hebben altijd openlijk afstand genomen van deze Vlaamse partij en wilde niets met deze partij te maken hebben.





Reactie op stuk Volkskrant,Telegraaf,AD,Metro,NRC Next,Trouw

Politie naar Marokko

Waar halen de ambtenaren/politiebobo’s het lef vandaan om 25 politieagenten naar Marokko te sturen om zo de cultuur beter te begrijpen van de Marokkaanse bevolkingsgroep die zich in Nederland bevindt, er werd nog een argument aangehaald door de ambtenaren/politiebobo’s die echt om te lachen was, “om een criminele Marokkaan te overbluffen met begrippen en of gewoontes die ze in Marokko hadden geleerd deze politieagenten”, of de criminele Marokkaan daar van onder de indruk zal zijn, ik denk eerder dat deze crimineel gaat lachen om wat deze politieagenten te vertellen hebben.Welke dwaas heeft deze ideeën bedacht en welke dwazen hebben hier mee ingestemd,”en dat vind ik nog erger dan het bedenken van deze dwaze ideeën, is het niet zo dat als je in een land bevindt dat je de gewoontes, normen en waarden van een land moet overnemen of zie ik dit verkeerd, dit heet toch integratie. Als je je niet aanpast aan een land van verblijf of waar je woont dan moet je daar voor aangepakt worden en gestraft worden, je hoort je gewoon aan de regels te houden die in een land van verblijf gelden, dat moet ik ook. Het is eigenlijk discriminatie van deze hobo’s omdat dit alleen gaat over Marokkanen, moet het dan niet zo zijn dat we ook politieagenten naar Turkije, België, USA, Kongo en ga zo maar door sturen. Laat ik het maar niet al te hard zeggen anders zijn er weer ambtenaren die dit gaan voorstellen en dat er weer ambtenaren zijn die dit een uitstekend plan vinden en goed keuren Dus laten we nu eens stoppen met deze onzin en laten we dit belastingsgeld een nuttig besteden zoals uitgeven aan de ouderen die ook een extraatje hebben verdiend.


© 2006 Ed Arnold- Alle rechten voorbehouden Webdesign: Webdesign@rnold